Dåbskande

Den ca. 170 år gamle dåbskande er desværre blevet angrebet af tinpest og er blevet utæt. Derfor har menighedsrådet købt en ny flot messing dåbskande, som passer utrolig godt til vores gamle messing dåbsfad og til øvrige messing ting i kirken. På kandens fod er der indgraveret "Vinding Kirke 2020", så vore efterkommere kan se, hvornår dåbskanden er taget i brug.

Vi håber, kanden vil blive flittigt brugt til dåb, men også at alle kan glæde sig over den til gudstjenesterne.

Træerne på parkeringspladsen

er blevet fældet pga. sygdom. Se billederne nedenfor (klik på pilene).

Belysning på kirkens parkeringsplads.

Menighedsrådet har gennem nogen tid ønsket mere belysning på parkeringspladsen ved kirken, idet pladsen virker meget mørk for besøgende på kirkegården om aftenen.

Sidst i september er der opsat flere lysstandere således, at det bliver nemmere at begå sig ved parkerings af bilen, samt at man bedre kan orientere sig, når man skal gå fra bilen og ind på kirkegården eller til et arrangement i kirken.

Vi håber, at det bliver til gavn for alle besøgende på kirkegården og i kirken.

Lone Lund Christensen, formand for kirkegårdsudvalget og medlem af menighedsrådet.